Modern Törnrosa?

Sedan så långt tillbaka jag kan minnas har sömnen varit en stund ifred från mina krav och tankar. Har alltid sovit bra och talesättet "sov på problemet" fungerar riktigt bra på mig.

Idag sover jag extremt mycket. Lägger mig absolut senast 22:00 och går upp 06:30 de veckorna jag har barnen, annars runt 8 tiden. På dagarna sover jag mellan 2-5 timmar till.

Jag tänker att min kropp måste behöva sömnen för att möta prinsen. I mitt fall är prinsen i den skinande rustningen & den vackra hästen en omskrivning för ett mirakel som ger mig tillbaka mitt liv. Låter mig återigen få uppleva de förmågor som jag har tappat. Låter mig om igen få möjlighet till mina egna resonemang, promenader i underbar natur eller att få känna stolthet i mitt yrke eller som mamma.

Jag tror jag lägger mig och sover lite, kanske drömmer om att prinsen kommer idag och att jag inte behöver ligga i denna dvala i 100 år.

Kommentarer

Populära inlägg