Dansa...



Igår startade jag dagen med go-frukost med hela familjen. Satte på musik och alla var på gott humör, skrattade och berättade saker om vardagen.

Eftersom solen strålade, bestämde jag träff med vännerna redan vid lunch. Tog med en flaska bubbel, filt & och lite smått. Promenerade i rask takt förbi affären (för lite lunch plock-mat) och sedan vidare till havet. Vi tog plats på "vår" klippa med underbar utsikt och njöt av god mat + dryck och härligt sällskap.

När solen började avta i hetta insåg vi att det kanske var dags att runda av. Vi packade ihop och bestämde oss för att grilla tillsammans hemma hos oss. Ringde "grillmeister" som genast var med på noterna. När vi kom hem hade han marinerat kött & tinat tonfisk för grillen och hade lagt ut kuddarna på ute-möblerna.

Alla vänners familjer samlades snabbt. Sicket gäng! Högt & lågt! Skatt & gråt (lyckotårar).

Alla hjälpte till med sallad och tillbehör. Lite danspauser togs naturligtvis emellanåt. De lite yngre människorna utmanade oss lite äldre på boccia som vi storstilat förlorade. Detta blev naturligtvis ett återkommande ämne under middagen. 0rdspråket "låt maten tysta mun" hade inget värde i vårt gäng då.

När vi valde att flytta oss in i värmen råkade vi hamna i spontandans, så härligt!

Klockan var nog närmare tre när de sista vännerna begav sig ut i sommarnatten.

Mannen & jag plockade undan det sista under stilla samtal om kvällens bravader.

Sedan tänkte jag lägga mig... men jag är ju redan i sängen... drömmen glider iväg & med den, den härliga varma bubblande känslan. Lämnar bara saknad kvar.


Kommentarer

Populära inlägg