Medicin



Jag äter 12 tabletter varje dag.

En Arhtrotec morgon, middag och kväll. Denna skall helst intagas med mat. Sedan äter jag två Alvedon 665 också morgon, middag och kväll. Dessa måste det vara minst 6 timmar mellan. Sedan tillkommer folacin på morgonen & 3st Saroten på kvällen.

Mitt problem är att jag nu är såpass dålig så att jag har svårt att ha kontroll på detta hela dagen.

Om jag vaknar 8:00 och äter frukost 08:30 så är det första tablettdosen. Om jag väntar 6 timmar då är klockan 14:30. Jag klarar inte att vänta tills dess med mat. För att återigen vänta 6 timmar, borde då kvällsdosen intagas 20:30. Detta är många dagar för sent för mig då jag redan har gått och lagt mig då. Vad gäller mat är det definitivt för sent.

Nu har jag fått antingen kämpa för att hålla mig vaken, eller ställa ett alarm för att vakna och ta tabletterna.

Skulle kunna dela upp arthrotec och Alvedon men då måste jag komma ihåg 5 tillfällen för medicin och jag känner att det skulle inte funka eftersom jag har problem med tre.

Jag behöver full dos för att klara dagarna, då jag trots dem har svår värk.

Hur löser ni det?

Kommentarer

Populära inlägg