Första resan


Idag skall jag resa för första gången sedan jag blev sämre. Dvs sedan augusti 2016.

Min halvbror fyller 30år och skall firas med en överaskningsfest där han bor (lite över 20 mil från mitt hem).

Jag har bestämt att vi reser nästan hela vägen (sambo kör) redan i dag och sover hos släktingar och sedan bor i på hotell (som vi fått sponsrat) nära festen på lördag.

Tänkt att jag skulle vila hela dagen idag.

Men... Mamman till den yngsta stod plötsligt utanför dörren och skulle hämta henne här istället för på skolan. Fast jag visste vad det skulle innebära kunde jag inte med att säga att hon inte fick komma in. Med sina två barn till. Skolutflykten blev försenad och Jag fick bjuda på kaffe & fixa fram leksaker. 1 1/2 timma senare är de på väg. Nu ligger jag med sprängande huvudvärk och skakar och resan har inte ens startat.

Jag såg verkligen fram emot denna resa. Lite kvalitetstid med sambo. Lite kontakt med familj som man inte direkt kan skryta över det sista 18 månaderna.

Nu är jag bara rädd, vad har jag gett mig in på.

Kommentarer

Populära inlägg