Maj månad - ME/CFS Uppmärksamhets månad




Maj månad-Uppmärksamhetsmånad för ME/CFS och speciellt den 12/5.

Jag har funderat mycket på att lägga upp något här som man kan ta del av, som man kan dela. Tänker att det är detta jag är bra på. Något som verkligen fångar uppmärksamhet. Men är det verkligen bra att jag gör någonting eget? Är det inte bättre att vi använder oss av samma mallar och uttryck så att det blir mer tyngd? I all marknadsföring gäller denna regel: igenkänning och repetition. Men i detta fall tror jag att personliga berättelser sätter sig mer i hjärtat.

Vissa använder sig av millions missing. Vissa av färgen blå. Kanske är dessa två möjligt att koppla ihop? Att göra någon personligt av. Min hjärna är så virrig och jag orkar sällan fundera till beslut.

Sedan kommer nästa problem. För att sprida, för att berätta min historia måste jag erkänna att jag inte är frisk och våga berätta om det - för alla! Framtida jobb (är ju egenföretagare) kommer kanske att bli lidande. Det kanske inte spelar så stor roll eftersom jag inte orkat/kunnat/vågat lova någonting idag ändå. Och om jag nu skulle må bättre kanske detta är ännu en "hurdle" som kan göra mig starkare. Börjar luta åt att jag måste berätta mer. Våga visa hur jag faktiskt har det.

Hur tänker ni? Hur gör ni?

Kommentarer

Populära inlägg