Instängd


Jag är så arg, besviken, frustrerad så att jag bara gråter och gråter.

Idag har jag pratat med försäkringskassan igen. De kommer varken ge mig SGI så att jag överhuvud taget kan överleva om (vilket de inte kommer) ta ett beslut att min arbetskapacitet är nedsatt. Detta är på grund av att jag inte har koll på regler och kämpat mig igenom långa perioder av oförmåga, men trots det inte sjukskrivit mig. Min läkare har inte tagit upp detta och förklarat för mig vad jag riskerar. Jag har sedan efter sjukskrivning jobbat för mycket. En hel dag samt i snitt 26 %. (Är sjukskriven 75%).  På grund av att jag har försökt vara stark kommer jag alltså inte bli omhändertagen.

Jag vill fightas, jag vill skrika, jag vill slåss - men jag orkar inte, vill klättra upp på berget vid oss, se ut över havet och skrika (med bara måsar som vittne) men inte ens det klarar jag. Tänkte att jag kan ta bilen och åka till ett avlägset ställe vid havet och där få utlopp för min frustration. Jag litar dock inte på mig bakom ratten just nu. Inte ens det kan jag få.

Jag vet verkligen inte vad jag skall göra. Måste jag jobba heltid för att klara mig ekonomiskt? Det kommer jag inte klara. Idag klarar jag knappt 25%.  Vad ger jag mig in på då? Då visar jag ju att jag klarar att jobba. HUR skall jag komma vidare? Hur skall jag må bättre?

Inte ens skrika av sig kan man få göra.

Kommentarer

Populära inlägg