Påsk


Nu är det snart påsk.

Det är så härligt att måla ägg, fixa skattkartor för barnen så att de kan leta efter påskharens ägg, äggrullartävlingen, träffa släktingarna, äta gott och umgås.

Eller ja, så borde det vara. Så borde jag känna.

Nu är jag nervös. Hur mycket kommer jag att orka? Kommer jag kunna vila när jag behöver det? Kommer denna högtid innebära veckor av återhämtning för mig?

Ibland så sätter jag på det där ansiktet: Ja, nej det är bra med mig. Inga problem. Ni vet säkert hur det är. Det är kul att få lite kommentarer som att du ser så pigg och glad ut. Det är ju därför jag gör det. För att mentalt iallafall få komma bort en liten stund. Låtsas att det inte är något problem. Men om man låtsas, hur säger man plötsligt stopp, jag orkar inte mer. Speciellt om det är en sådan "simpel" sak som att sitta och slöprata.

Jag får helt enkelt anamma Mia Skäringers stil. Ja, ja... eller jag menade faktiskt NEJ. Det är ok att ändra sig. :)

Glad Påsk på er!

Kommentarer

Populära inlägg