Behövd


Alla har vi olika motivationer i livet. Jag upptäckte som ganska ung att det var så, och det var intressant att förstå hur jag och andra fungerade.

Kanske är det för det, jag vet att det är viktigt för mig att jag få känna mig behövd, göra något viktigt och bra.

Jag har alltid haft tjänster på hög nivå, där mina kunskaper, egenskaper och moral testades varje dag.

Med barnen när de var små var detta också tydligt.

Men nu när jag oftast ligger i min soffa, tyst och stilla undrar jag var mitt värde ligger i. Varför finns jag ens till? Hur skall jag kunna göra skillnad när jag inte ens klarar av att få i mig mat. Hur skall jag kunna ta hand om andra när jag inte ens kan ta hand om mig?

Jag funderar mycket, vill rätta alla fel. Ta fighter för de svaga. Men hur skall man göra det när man är en av de svagaste?

Måste hitta min nya livsorsak.

Kommentarer

Populära inlägg