Just do it!


När jag läser slogans, inlägg eller ser på klipp fastnar jag ofta för de som går i linje med "just do it", "kvinnor kan", eller som "med hjärnvilja tog hon sig ur rullstolen".

Det är nog därför vi ofta får höra "varför försöker du inte träna" etc.

Även för mig är det svårt att fatta att jag med så stor viljestyrka inte kan "ge mig f***n på att klara detta".

Problemet är ju att jag inte vet hur och alla de gånger jag hittills har "gett mig f*n på att..." har jag gjort fel och därför gjort mig själv sjukare.

Tänk om jag bara kunde få ett råd som faktiskt går att lita på, som jag kunde lägga mina begränsade resurser på och (även om det tar tid) kunde se en förbättring.

I dagsläget känns det som om jag inte får "kämpa" för det gör mig bara värre.

Men vad är alternativet?

Kommentarer

Populära inlägg