Sarkastisk sjukdom


Hur fungerar våra kroppar egentligen?

Jag har fått "hälsporre" (plantar fasciit), som man får vid för hög belastning av foten/fötterna. Jag ligger 23,5 timmar om dygnet.

Jag är tvungen att fila hälarna pga förhårdnad & sprickor som man får för att skydda den annars så känsliga huden. Tänk sommar-fötter som man fick som barn. Igen jag ligger ner 23,5 timmar om dygnet.

När jag är som sämst behöver jag oftast gå på toaletten oftare. Ibland 1gång / timme. Då klarar inte att vara upprätt / sitta / gå. Detta är en kamp varje gång.

Detta är ju precis tvärt om mot vad det borde vara. Det känns som om min kropp retar mig.

Om jag inte hade mått så dåligt hade detta nästan varit lustigt.

Kommentarer

  1. Ja verkligen en sarkastiskt sjukdom. 😦
    Tips från coachen 😜 låt någon smörja in dina fötter med fet go kräm.
    Glöm inte på med strumpor så du inte halkar omkring när du släpar dig till toan. 😜

    Obs! Ta detta positivt, det är inte en pekpinne.
    Det är svårt att skriva svar ibland, ifall mottagaren uppfattar det man skrivit på fel sätt. 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tar det inte negativt utan är så enormt tacksam över att ME sjuka försöker hjälpa varandra trots deras egna extremt jobbiga situation. ❤ Klarar dock inte att ha strumpor pga smärta och har testat att smörja in på kvällen en gång, för att jag då skulle ha längre tid utan toalettbesök...trodde jag. Just den gången gick det väl knappt en timma innan jag behövde gå, halkade och höll på att slå mig både gul och blå... Ja, sarkasmen...😉

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg