Positivitet


Jag har skrivit mycket i mina nattsvarta stunder men denna gången vill jag skriva om hopp att må själsligt bättre. Jag har genom att min telefon har varit inne på lagning (nu tredje gången) hela sommaren inte kunnat följa grupper på FB, enbart kunnat läsa mail på datorn (vilket jag inte klarar så ofta) och andra saker som jag antagligen inte vet att jag missat. Detta har gett mig lite respit.

Har vid några tillfällen orkat skissa/rita och har tittat på andra konstnärers skapelser på t.ex. instagram. Det har gett mig en frid. Det har gett mig lite positivitet tillbaka.

Jag har också blivit beviljad, fått levererad och nu även godkänd för att köra min nya minicrosser. Igår var jag ute på en "måste" tur till apoteket. Men det var helt otroligt. Jag kände att jag kunde göra vad som helst. Vilken frihet.

Idag måste jag till läkaren och det kommer att ta all energi, men torsdag/fredag skall jag köra ner till havet (i vilket väder som helst) och kanske tom ta ett glas bubbel (resan till havet tar max 5 minuter men det var snart två år sedan jag har kunnat ta mig dit).

Tänk att få återse det älskade havet, skogen och det lilla området där jag bor. Se havet som glittrar i solen eller som vrider sig i grått/grönt i stormoväder. Se solen som strilar genom bladverket och gör dansande diamanter över hela marken.

Helt underbart.

Positivitet är ett måste

Kommentarer

  1. Härligt för dig!!!!

    Det är en väldig frihet att kunna köra någonstans själv.
    Jag målar o pysslar oxå.
    Håller med dig man mår så himla bra när man orkar göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för din kommentar. Vi får glädjas av det vi har/klarar...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg