Stay strong - Fortsätt kämpa


Till alla där ute som lider av ME/CFS eller någon annan hemsk sjukdom.

Jag tycker att ni är hjältar allihop, som står ut, som kämpar varenda dag, varenda timme.

Inte bara med sjukdomen, med smärtan och energibristen utan också med så mycket annat runt omkring.

Som

  • Vem är jag idag?
  • Hur ser min föräldraroll ut?
  • Hur skall jag kunna ha ett fungerande förhållande?
  • Hur ser jag till att bli bättre, eller iallafall inte sämre?
  • Hur skall jag bete mig mot vänner och familj?
  • Hur mycket/lite skall jag berätta?
  • Hur kan jag vara ärlig utan att bli "ett offer"?
  • Vilka aktiviteter skall jag prioritera och hur förmedlar jag mina val?
  • Hur kommer jag igenom mina värsta minuter, timmar, dagar, veckor, månader utan att tappa hoppet?
Jag vet hur tufft det är och ville bara säga att vi är så starka som klarar det. Riktiga superhjältar. 

Stay strong och fortsätt kämpa! 

Kommentarer

Populära inlägg