jingle bells, jingle bells



jippie julen är här... Nu skall vi ha det mysigt.. Vi skall samlas och vara tillsammans.. Vi skall köpa klappar till alla... och njuta av det. Hitta den där genomtänkta presenten och slå in den drickandes lite glögg och mysa ordentligt.

Eller ja. Jag är för sent ute för att köpa presenter på nätet och det är det jag skulle kunna klara. Jag har inga pengar så det löser väl problemet. Hmmm Hur gör man när man inte har några som helst pengar och ingen ork. Jag klarar inte att göra någonting kreativt just nu heller.

Jag fick en gran av vänner. Vi hämtade den tillsammans och då fick stanna en stund och dricka kaffe och snacka. Sambon har satt den i vår fina julgransfotsspann och burit in den. Nu ligger jag här och känner att det är i alla fall julstämning med en gran inne. Allt det andra får väl lösa sig.

Om jag sätter på lite julstämningsmusik så kanske stämningen infinner sig.... NEJ jag orkar inte med ljud.

Barnen borde ju i alla fall få presenter. Något att öppna på julafton.

Vi skall vara hos syster så jag behöver inte tänka på städning och fix. Skall ta med färdiga matsaker så jag behöver inte fixa sådant heller. Men jag känner nu att jag inte kommer orka att ens vara där.

Hur skall man göra?

I wish you a merry christmas, I wish you a merry christmas.....

Kommentarer

Populära inlägg