Silver lining


Jag har så mycket som går emot mig just nu.

Min hälsa och därigenom humöret. Olika instanser i "vårt trygghetsnät" där jag känner mig som en lögnare & en snyltare. Min egen hjärna som antingen inte fungerar alls eller vägrar acceptera och vill att jag skall fightas och göra mycket mer än vad jag borde.

Men...

Jag har en underbar sambo som tar allt utan att klaga. Jag har underbara barn som ser att jag inte mår bra och som gör allt för att hjälpa mig, oberoende om det är att köra mig i rullstolen eller att ge mig en kram. Jag har en familj som i allafall försöker förstå och hjälper mig ekonomiskt, erbjuder städning och hjälp med barnen. Jag har vänner som på riktigt bryr sig, som hör av sig och skickar små hälsningar. Jag har "nya" vänner som stöttar när jag behöver hjälp eller när jag behöver ventilera.

Mitt liv är långt ifrån perfekt. Men...

Jag har kanske ME med en silver lining.

Kommentarer

Populära inlägg