Kvinna borttappad


Positiv, energirik kvinna med pondus och intelligens sökes. Jag verkar ha tappat henne någon gång mellan 2005 och nu. Den kvinnan klarade allt, hade en ljus syn på livet och både hopp och framtidsplaner. Hade många drömmar och några fanns redan införlivade.
Hon arbetade i ledningsgrupper, som chef och naturligtvis var hon delaktig i skolan för barnen som klassförälder, brukarrådsrepresentant och som arrangör av diskon etc. Hon arbetade ideellt med styrelser och gick på vidareutbildningar. Skulle det mot förmodan komma en motgång, valde hon att kalla det en utmaning och så löste hon det. Hon var unstoppable.

Jag söker henne för att få hjälp med min situation idag. Jag klarar sämre dagar inte att ta mig till toaletten när jag vill. Jag har ont hela dagarna och detta sätter sig på humöret. Istället för att genom resonemang, övertygelse och positivt synsätt kunna vinna diskussioner sitter jag idag och klarar inte av att hålla koll mina tankar och känslor och blir därför inte övertygande. Jag saknar argument och pondus. Jag blir inte trodd.

Fast jag försöker förklara hur min situation ser ut så säger min läkare att han inte tänker sjukskriva mig till 100% (är sjukskriven 75% nu) och jag kommer inte att få hjälpmedel som handikappparkering och/eller eldriven trehjulig spark eller elrullstol. Därför att det är bra (läs nödvändigt) att jag rör på mig. 

Tro mig, viljan att röra på mig finns. Viljan är det enda som finns kvar. Men inte kapaciteten.  

Kommentarer

Populära inlägg