Dagarna som borde strykas

Denna veckan har inte varit min vecka kan man lugnt säga.



  • Lämnade ett desperat meddelande till min läkare att jag inte klarar av mitt jobb (25%) om jag inte kan få hjälpmedel och han svarade mig i ett brev där han förklarar att jag "behöver röra på mig" och att han inte tänker sjukskriva mig 100% för att jag skulle tappa ännu mer aktivitet då och jag behöver röra på mig. Arggggh Vet verkligen inte hur jag skall göra för att få honom att fatta.

  • Har fått klart mitt överklagande. 40 sidor (med bilagor). Jag lämnade in min överklagan till försäkringskassans servicekontor, för då tvingade jag dem att skriva kvittens med datum på min överklagan. Det var på morgonen den 21 och två månader (som är gränsen för överklagan) innan är beslutet taget den 21, så jag hade inte så mycket marginal. Jag ringde då den 22 på förmiddagen och kontrollerade eftersom det inte hade kommit upp på mina sidor. Jag fick ett lugnande besked att det kan ta några dagar innan det syns men att det är från ankomstdatum de går. Senare samma dag får jag ett telefonsamtal (som jag inte kan ta) och ett sms från en dam från Skatteverket som har fått min överklagan på sitt bord. Jag ringer försäkringskassan igen (igen 185personer före och ca 45 min telefonkö) och kommer fram till en man som tycker att jag skall ta rätt på detta dokument för annars har de ju inte fått det. Han lägger på i mitt öra, för att jag var upprörd. Jag ringer igen. Kommer då till en trevlig tjej som tar ärendet och lägger det som en händelse att följa upp. Jag blir galen! Stressande nog att bara behöva skriva det. Nu skall jag tydligen ha koll på deras egen internpost också.
 
  • Uppe på detta har min son blivit dåligt behandlad på skolan av andra elever (jag fick skicka meddelande till skolan om uppföljning på detta)
 
  • Bonusdottern har hamnat i bråk och blir hemskickad och eftersom ingen vet var hon är och hon inte svarar på telefon så är det naturligtvis jag som får ta tag i detta eftersom jag är hemma.  
 
  • Jag har dessutom fått stressa till Polisens hittegods för att son har tappat nycklar och den där andra föräldern som har lovat att ha kontroll på detta har inte gjort det. Det har nu gått två månader.  
 
  • Uppe på detta har jag arbetat mina 6 timmar ca och varit helt färdig av det. Jag försöker också göra ME lite mer känt. Har uppdaterat bloggen med länkar (bra att ha, medicinska, media samt andra). Allt för att göra det så enkelt för er.

Kommentarer

Populära inlägg