Sommar och sol



Sommaren, en tid för vila, kontemplation och familj. Gärna någon härlig resa så att upptäckarlustan får sitt. Om men inte kan resa långt så kan man ju alltid ta en cykeltur/promenad till havet och äta någon och ta ett kvällsdopp. Eller varför inte mysa med en picknick på en klippa någonstans.


Jag kan inte gå mer än 100 meter för tillfället, kan inte planera och måste vila hela tiden. Att ha barn och sambo hemma hela tiden gör att jag inte orkar med någonting annat över huvud taget. Att skjutsa barnen blir det där som jag gör just den dagen.


Allt som jag trodde var "självklarheter" har dragits bort från under mina fötter.


Dessutom är det jag i min familj som drar igång och sätter planer i verket. Gör inte jag det så kommer det inte att ske. Det betyder att vår semester i år inte kommer att bli någon semester alls. Inte ens de där små utflykterna, är jag rädd. Vissa dagar orkar jag inte ens sätta mig på altanen istället för att det är jobbigt med vind och om det är skugga kan det vara kallt och är det sol kan det vara för varmt.

Kommentarer

Populära inlägg