Dålig Attityd



Japp, jag har en dålig attityd. Jag är arg. Lättirriterad och gråter lätt.

Tänk dig att du har influensa varje dag 24 timmar om dygnet och ändå så kräver folk att du skall träna/jobba/ta hand om barnen/ skjutsa etc. 

Tänk att ingen "tror på dig" och har det minst lika dåligt själva.
Jag har dessutom fått svar från Fsk att jag är 100% arbetsför.

Tänk att du över en natt behöver inse att allt som du tycker om att göra finns kvar för alla andra men inte för dig. Allt dina drömmar/planer är borta och du vet inte om du någonsin kommer kunna göra någonting igen.

Tänk att du har smärta hela tiden, i hela kroppen och att kroppen är så svag så att en ”promenad” på 50 meter kan få dig att vilja lägga dig ner och dö.

När du känner dig lite, lite bättre och trots allt gör någonting så kommer det alltid att komma ett straff efteråt då du känner dig ännu sämre. Denna försämringen kan ta veckor att gå över och det finns en risk att den aldrig försvinner utan blir ditt normala tillstånd. 

Tänk dig att det inte finns en ljusglimt. Det är ett kroniskt tillstånd och det finns ingen bot. Tänk dig att du känner dig inlåst och ensam och veta att det kommer vara så resten av livet.

Ps Jag hoppas naturligtvis på att det kommer hittas lösningar och att jag gradvis blir lite bättre istället för enbart sämre.

Kommentarer

Populära inlägg