Nytt värde


Jag har gått igenom ännu en försämring. Klarar inte mycket längre. Jag har väldigt mycket smärtor och så låg energi så att jag oftast inte klarar av att få i mig mat. Det värsta är dock att jag har tappat allt JAG. Vem är jag när jag inte kan. Vad skall jag göra för att hitta ett värde? Vad kan jag? Vad kan jag klara? Vad tycker jag är viktigt?

Slängs mellan att åtminstonde vara en bra mamma till att inse att jag inte är stolt över hur jag sköter den biten heller.

Hur kan man vara en bra förälder utan hopp, egenvärde och en fungerande vardag?

Jag inser att jag måste arbeta med mig. Hur jag ser på min situation, acceptans och på att se en framtid.

Någon slags dröm? Någonslags framtid med något slags värde. Men vad? Vad kan man dömma om i min situation? (förutom att situationen försvinner).

Mitt första steg skall bli att rensa. Rensa bort mycket av det som jag tror är ren ballast idag.

Under den processen kanske jag kan släppa lite gammalt. Och kanske hitta något nytt.

Kommentarer

Populära inlägg