Jobba



Jag är sjukskriven 75%, nej, det är inte godkänt från försäkringskassan ännu. Jag har försökt att jobba under lång tid fast jag fattar att jag inte fungerar fullt ut.

Idag arbetar jag tre timmar, i receptioner. Jag har en sådan hjärndimma så att jag inte kan koncentrera mig. Jag fastnar i vad jag än gör. Ni vet sådär som man kan spaca ut och bara stirra rakt framför sig. Jag gör det hela tiden men kan se på skärm eller på vägg eller vad som är rakt framför mig. Det är verkligen inte rätt ställe att se rakt framför sig utan att riktigt se. Råkar det stå någon där är jag ju oerhört ohövlig om jag inte hälsar eller erbjuder mig min hjälp.

Dessutom har jag sådan smärta och kraftlöshet så jag har problem med att ta mig från en reception till en annan och stå/sitta som jag måste göra.

Hur gör man när man inte ens klarar 25%, jag vill inte vara helt avskärmad. Vill vara åtminstone lite delaktig i det "vanliga" livet.

Vill ha arbetskamrater som vidgar mina vyer. Kommer med nya input eller bara pratar om det vanliga. Vill utmana mig och tänka kreativa idéer, hitta nya intressanta lösningar och vara "nyttig".

Hur känner ni? Hur värderar ni ert liv, ni som sitter i samma situation?


Kommentarer

Populära inlägg