Jag drunknar

 


Jag klarar inte att hålla mig levande. Jag får inte den hjälpen som jag behöver just för att bara överleva. Det känns som om jag dras nedåt. Jag blir bara sämre och sämre. 

Jag måste äta för att överleva men jag klarar inte att äta för att min mage/tarm bara sparkar bakut och skickar ut det igen med smärta och kraft. Ofta tar det kroppen att klara detta 13 timmar. Toalettbesök är också något som egentligen är över min förmåga, definitivt när det blir för ofta/för utdraget. Jag har skrikigt efter hjälp men ingen verkar ta min hand och hjälpa mig upp ur vattnet eller åtminstone hjälpa mig att hålla mig flytande. 

För varje simtag jag gör så blir min boja tyngre, jag bör då kämpa ännu mer för att klara att hålla mig vid ytan men har då ännu mindre kapacitet att göra det. 

Vård och omsorg står bara och i bästa fall tittar på. Ibland råkar de dessutom göra stora vågor, starta ösregn så att jag dränks även uppifrån eller kastar söndriga flytredskap som drar ner mig istället för att hjälpa.

Jag drunknar - kan någon ge en hand? 

Kommentarer

Populära inlägg