Banka Grodan

 


På nöjesparker finns en lek där man skall banka på en groda, vedträ etc när den dyker upp ur ett slumpmässigt utvalt hål. Det är en lek i kvickhet och kanske även hjärna-arm koordination.

Tyvärr så är detta ingen lek i associationen som jag känner idag. Det är nämligen jag som är precis under ytan där och precis så jag känner att jag blir behandlad.

Så fort jag har en möjlighet att komma upp över kanten och hämta luft så är det någon som är där och bankar ner mig igen. Jag hinner knappt reagera längre och definitivt inte läka mellan gångerna.

Myndigheter, kommun, vård och andra hjälpinsatser. Ingenting fungerar och ger mig mer ont i huvudet (precis hela mitt väsen) än vad jag hade innan. Det finns enbart ett sätt att slippa bli bankad på och det är att ge upp dessa hjälpinstanser, men med den lilla detalj att jag inte skulle klara mig i längden då heller.

Jag måste kämpa mot system som står där med klubban redo att smälla till så fort jag visar mig.


 


Kommentarer

Populära inlägg