Vård


Mitt fönster mot världen är i huvudsak sociala medier. De forum för ME sjuka speglar i stort vad vi går igenom, vår frustration och vilka utmaningar vi har. Någon gång då och då läggs ett glittrande positivt inlägg upp. Vilket är underbart, helt fantastiskt!

Men... tänk att det som är "normalt" oftast inte är sådant man delar. Det är bara det som sticker ut, positivt som negativt som vi reagerar på.

Och att då tänka att de Positiva inläggen kan vara
- Jag har hittat en läkare som tror på mig
- Jag har fått min medicin utskriven
- Jag har fått hjälp med intyg till FK
- Min läkare har läst på om min sjukdom
- Jag behöver inte bli felbehandlad längre

Det är otroligt sorgligt och hemskt att vi skall utsättas för detta.

Normen borde vara högre för alla. Och om man skall se ännu mer drastiskt borde den om något vara högre för en av de mest funtionshindrande sjukdomar som finns!

Kommentarer

Populära inlägg